کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

رکورد جالب سیدحسین حسینی|دروازه‌بان استقلال در هیچ دیداری بیش از ۲ گل نخورده است!

  • کد خبر: ۳۸۸۲۳
  • ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
رکورد جالب سیدحسین حسینی|دروازه‌بان استقلال در هیچ دیداری بیش از ۲ گل نخورده است!
حسین حسینی که زمانی رکورددار کلین‌شیت لیگ ایران بود از ۳ فصل پیش در ۷۷ دیدار برای استقلال به میدان رفته و هرگز در طول یک مسابقه بیش از ۲ بار دروازه خود را بازشده ندیده است.
یاسر سماوات/شهرآرانیوز، هجمه زیادی که روز‌ها و هفته‌های گذشته علیه مرد شماره یک سنگر آبی‌ها در این فصل راه افتاد، حقیقت بزرگی را درباره سیدحسین حسینی به پس زمینه توجهات فرستاد.

آغاز این هجمه‌ها یا به عبارت بهتر تشدید حملات فضای مجازی و رسانه‌ای علیه حسینی به پنجشنبه دوم مرداد و دیدار استقلال و نساجی قائمشهر بازمی‌گردد. دیداری که ابتدا دقیقه ۴۰ شیخ دیاباته میزبان را از روی نقطه پنالتی پیش انداخت، اما این گل تنها ۲ دقیقه بعد با شلیک راه دور محمد میری از میانه میدان پرپر شد. استقلال در نیمه دوم هرچه زد به در بسته و سد محکمی به نام علیرضا حقیقی خورد تا محمود فکری که خود روزگاری سکو‌های آبی را با شلیک‌های راه دورش به أسمان می‌فرستاد، با یک امتیاز همراه شاگردانش به مازندران بازگردد. استقلال در کورس سهمیه ۲ امتیاز ارزشمند را از دست داد تا بسیاری از هواداران خشمگین این تیم در شبکه‌های اجتماعی به سنگربان تیم‌شان حمله کنند. بسیاری از آن‌ها خواستار حضور پیام نیازمند سنگربان خوش استیل سپاهان در تیم خود شدند و برخی هم که تعدادشان کم نبود خواهان بازگشت سیدمهدی رحمتی، دروازه‌بان ۳۹ ساله شهرخودرو به تیم‌شان شدند.

بازی روزگار، اما دو هفته بعد تکرار شد و این بار میری با شوتی مشابه سنگر نیازمند و سپاهان را در اصفهان فروریخت تا نشان دهد گل او به حسینی اتفاقی نبوده است. به هرحال شاید هیچکس غیر از بهزاد غلامپور در آن روز‌های سخت از حسینی حمایت نکرد. البته آمار گل‌های خورده این فصل استقلال خود موید این است که این تیم در دفاع و دروازه خود با مشکلاتی روبروست که هرگز نمی‌توان آن‌ها را انکار کرد. حسینی در این فصل هرگز در حد و اندازه‌های دو فصل گذشته خود، زمانی که رکورد کلین شیت لیگ برتر را به خود اختصاص داد، ظاهر نشد. شاید خط خوردن او از فهرست تیم ملی در آخرین روز‌های اردوی ملی پوشان پیش از جام جهانی ۲۰۱۸ و همچنین اتفاق مشابهی که برای سنگربان جوان استقلال پیش از جام ملت‌های آسیا افتاد در افت محسوس حسینی بی‌تاثیر نباشد. با وجود همه این‌ها، منتقدان سرسخت حسینی یک واقعیت بزرگ را درباره این بازیکن فراموش کرده‌اند.

سیدحسین حسینی از سه فصل پیش که به تناوب در چارچوب دروازه استقلال می‌ایستاد تا پیش از هفته ماقبل پایانی لیگ نوزدهم، هرگز، در هیچ مسابقه داخلی و خارجی، از لیگ برتر و جام حذفی گرفته تا لیگ قهرمانان آسیا، در یک دیدار بیش از ۲ بار دروازه خود را گشوده ندیده است! این آمار در حالی برای حسینی ثبت شده که حتی بهترین دروازه‌بان ایران طی این فصل و دو سه فصل گذشته از این حیث روز‌های تلخی را تجربه کرده‌اند. برای نمونه خود پیام نیازمند که نزد هواداران استقلال آلنرناتیو اصلی حسینی محسوب می‌شود این فصل مقابل صنعت نفت در آبادان ۴ گل خورد و اتفاقی مشابه برای رشید مظاهری، دروازه‌بان اصلی تراکتور مقابل همین استقلال در تبریز رقم خورد. سیدمهدی رحمتی این فصل در دیدار رفت برابر تراکتور و برگشت مقابل پرسپولیس، ۳ بار توپ را از دروازه خود خارج کرد. حتی علیرضا بیرانوند، مرد شماره یک تیم ملی هم در دیدار‌های لیگ قهرمانان آسیا سابقه خوردن ۳ گل و حتی بیشتر (خوردن ۴ مقابل الهلال عربستان در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا) را هم دارد.

شاید منتقدان حسینی در پاسخ به بازی‌های کمتر او اشاره کنند، اما این دروازه‌بان برای نمونه سال ۲۰۱۸ در گروه موسوم به مرگ لیگ قهرمانان آسیا ۴ بار درون دروازه استقلال ایستاد و این رکورد را حفظ کرد. در مجموع حسینی در فصل ۹۷-۹۶ برای استقلال ۲۰ بازی در لیگ، یک بازی در جام حذفی و ۴ بازی در لیگ قهرمانان آسیا انجام داد. او در فصل ۹۸-۹۷ هم ۱۳ بازی در لیگ برتر، یک بازی در جام حذفی و ۴ بازی در لیگ قهرمانان داشت و سرانجام در فصل ۹۹-۹۸ حسینی ۲۸ بازی در لیگ برتر، ۳ بازی در جام حذفی و ۴ مسابقه هم در لیگ قهرمانان (۲ دیدار پلی‌آف و ۲ دیدار گروهی) برای استقلال انجام داده و در هیچ‌کدام از این ۷۷ مسابقه، هیچ تیمی نتوانسته بیش از ۲ بار دروازه او را باز کند.

این آمار در ۷۷ بازی که به یقین تعدادی از آن‌ها برای استقلال بسیار سنگین و سخت بوده می‌تواند فاکتور مثبتی برای یک دروازه‌بان به شمار بیاید. به ویژه در روز‌هایی که با هرکسی درباره حسینی صحبت می‌شود، لب به انتقاد از او می‌گشاید و نبودن رقیب جدی را دلیل افت سنگربان استقلال عنوان می‌کند. سنگربانی که با رقیب و بدون رقیب حدود ۸۰ مسابقه است که بیش از ۲ گل نخورده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->